KOLMO DO LADAKHU
poslední fotky:

Plán cesty

A už zase doma (tomas) : 2011-08-06 08:29:52
 Tak jsem se nakonec už na internet v průběhu cesty nedostal, takže až teď, z tepla domova.
Do arménského královského města Ani (toho času náhodou ležícího na území Turecka) jsme se nakonec přes menší komplikace dostali a určitě to stálo za to - krásné historické křesťanské budovy nad strmým srázem do hluboké rokle, kde tekla hraniční řeka, oddělující nás od Evropy - současné Arménie. Dočkejte fotek, ať z toho taky něco máte:).
Potom se přesně podle plánu povedl přesun do Kayseri a do sedla pod Erciyes, odkud jsme následující den vyrazili na poněkud odtátou Erciyes. Sníh a led už zbývaly jen v prudkém suťovisku pod vysokou skalou, která se tudy měla obcházet. Jelikož nám Jandarma nepůjčila mačky, příliš se nám do toho nechtělo, ale nakonec jsme se rozhodli, že zkusíme asi 30ti metrovou skálu v cestě přelézt. Nebylo to nic příliš příjemného (přelézání po úzkém rádoby skalním chodníčku vysoko na kolmým srázem dolů hluboko do kotle, přičemž většina kamenů člověku zůstala v ruce, takže bylo potřeba opravdu opatrně zkoušet...), ale nakonec jsme se přeci jen dostali na druhou stranu a pod úplný vrchol (kam se už opravdu neleze) a mohli si vychutnat vrcholové pivko. Druhé jsme radši nechali až do bezpečí zpátky za skálu na předkopec.
Jelikož jsme vyráželi poměrně brzy kolem půl šesté, po třetí hodině jsme byli v pohodě zpátky v sedle, kde jsme si užili klidné odpočinkové odpoledne a večer se zbylými Efesy (pivo), což dalo trochu zabrat, protože zrovna ten den začínal Ramadán (měsíc, kdy muslimové přes den nesmějí nic příjmat ústy) a mi nechtěli příliš provokovat.
V úterý ráno jsme se svezli dolů do Kayseri, kde jsme se rozdělili - Ovce se vydal busem na jih do Bodrůmu a odtud na řecké Santorini, zatímco já pokračoval v rámci možností rychlostopem domů. Mohu říct, že se mi docela dařilo a ve čtvrtek v poledne jsem již byl na Slovensku, kde jsem se ještě stačil zastavit u babičky.
Takže zážitků plná hlava, fotek plná paměťovka ... prostě jak to po pořádném výletu má být! :)